Toronto met Suzanne (L)
7 maart 2015 - Waterloo, Canada
Lieve allemaal!
Gelijk volgt hier nog een blog, omdat ik kort na mijn Reading Week alweer een trip had gemaakt en deze keer met iemand heel erg bijzonders!!! (L)
Nadat ik weer een paar dagen terug in Waterloo was voor school, ruilde ik mijn studieboeken alweer in voor een tripje naar Toronto. Doordat ik toch ook wel weer een beetje belang moest gaan hechten aan mijn studie, kon deze trip helaas niet van hele lange duur zijn. Mijn geweldige vriendinnetje Suzanne had besloten om een weekendje bij me langs te komen. (Ja suus ik mag je best geweldig noemen als je zo gek bent om voor maar enkel een weekend langs te komen!!). En hoe kan het dan ook anders dan dat met zo’n geweldige vriendin, dit weekend vol gelach, lol, gekkigheid en verrassingen zat!
Op zaterdagochtend heb ik haar de mooie plekjes van Toronto laten zien, zo liepen we langs de bevroren haven, China Town, Kensington Market en het Entertainment District. Ook omdat het zo’n mooie heldere en zonnige dag was, besloten we om gelijk die dag de CN tower op te gaan. We waren expres pas om 5uur naar boven gegaan, zodat we ook nog de zonsondergang zouden zien vanaf daarboven. Echt, met een woord: adembenemend!
Nadat we terug kwamen bij het hostel en een aantal leuke mensen hadden ontmoet besloten we om met z’n allen naar een leuke club te gaan. Het meisje genaamd July had zichzelf op een gastenlijst staan waardoor wij allemaal gratis mee naar binnen konden. Ook hier werden we overspoeld door de grote hoeveelheid mannen, maar alweer: wanneer je ze verteld geen interesse te hebben etc., raken ze je ook echt met geen vinger aan. Canadezen zijn wat dat betreft toch wel wat makkelijker af te wijzen en gaan er wat beschaafder mee om haha.
Op zondag hadden we net wat langer in ons bed gelegen dan gepland, maar in de middag vertrokken we toch echt naar de mooie Niagara Falls. Met een trein, bus en nog een bus was het ons gelukt om er veel goedkoper naartoe te gaan i.p.v. met een georganiseerde trip.
Niagara Falls blijkt echter niet enkel een prachtig natuurgebied te zijn met een mooie waterval. Wegens de grote hoeveelheid toeristen die erop af komen is er een heuze attractiestraat ontstaan. Je hebt er vele eettentjes, een reuzenrad, vele gamehalls en allerlei attractiehuizen die je kunt bezoeken.
Ook suus en ik dachten heel erg stoer en dapper te zijn door een bezoekje te wagen aan het ‘House of Frankenstein’. Binnen in een mum van tijd waren we niet meer zo dapper en renden we gillend en krijsend door het horror huis omdat we er zo snel mogelijk uit wilden. We wisten totaal niet wat we konden verwachten, maar het ‘horror’ gedeelte hadden we echt verkeerd ingeschat haha! Na een lange rit terug kwamen we rond half 1 ’s nachts aan bij ons hostel. Natuurlijk zijn ik en Suus de allerbeste tijdplanners, want we wilden op dat moment een ‘dog sledding’ gaan regelen voor de dag erna. Het was natuurlijk dan ook niet heel erg gek dat we van meerdere locaties te horen dat ze al vol zaten en dat het met openbaarvervoer niet eens te bereiken is. Op maandagochtend zijn we extra vroeg uit ons bedje gekomen om een laatste poging te wagen. Na een aantal telefoontjes, mailtjes en websites te hebben bekeken was het ons dan toch echt gelukt! Wij zouden niet op maandag, maar op dinsdagochtend vroeg in de morgen een dogsledding gaan doen!! Een dogsledding houdt in dat je door een stel honden vooruit wordt getrokken op een slee door de sneeuw. Locaties van ‘dogsledding’ worden op een mysterieuze wijze verborgen gehouden, met als gevolg dat we dus niet echt precies wisten waar we naartoe moesten gaan. Op aanraden hebben we een auto gehuurd om daarmee middels navigatie ernaartoe te rijden.
Omdat we nu op maandag nog een dagje over hadden, moesten we ons toch nog een dagje zien te vermaken. Gelukkig is dat in Toronto met onze passie voor eten niet heel moeilijk. We maakten een wandelingetje naar Distillery District, besloten weer ergens een hapje te gaan eten, en in een mum van tijd moesten we al op weg naar het vliegveld om onze huurauto op te halen. We hadden besloten om een huurauto vanaf het vliegveld te regelen, zodat wanneer we klaar waren met de dogsledding, Suzanne weer op tijd terug zou zijn voor het terugvlucht naar Nederland.
Dogsledding is echt een aanrader als je ooit naar Canada wilt gaan, het was echt de meest bijzonder ervaring die ik hier tot nu toe heb opgedaan! Samen met Suus kregen we een slee en vier verschillende honden. Allen waren echt super sterk en vol energie, wat het nog niet altijd makkelijk maakte om de slee te besturen. Halverwege de rit hebben ik en Suzanne ons eigen kampvuurtje mogen maken en heerlijk warme chocomelk gedronken (het was ook echt nodig om weer even warm te worden haha). Na een pauze wisselden we van bestuurder en inzittende op de slee, en vervolgende we de trip. In totaal zijn we zo’n 2,5 uur weggeweest door de prachtige natuur, en hebben we elke minuut, ondanks dat we aan het einde enorm bevroren waren, enorm genoten!
Nadat de dogsledding was afgelopen hebben we ons weer hadden opgewarmd met de verwarming in de huurauto, moest ik Suus toch echt helaas naar het vliegveld gaan brengen. Maar al bij al ben ik super blij dat Suus het er voor over had om voor een weekendje langs te komen! Zelfs met maar een paar dagen hebben we uiteindelijk super veel leuke dingen gedaan. Suus je bent geweldig, echt bedankt voor deze geweldige dagen (L)(L)

Wat een geweldig verhaal weer. En wat een supervriendin heb jij zeg.
Fijn te lezen dat je zo'n super tijd hebt daar aan de andere kant van de wereld.
Dikke knuffel van ons.